Infoskriv mars 2021
- Betongrehabilitering
Anbud er utsendt til 7 entreprenører med tilbudsfrist 8.april. Etter kvalitetssikring og evaluering av tilbudene, vil valg av entreprenør bli foretatt. Et av kriteriene i anbudsunderlaget er tidsaspekt og bemanning sett i forhold til oppstartdato og ferdigstillelse. Vi kommer tilbake til dette så snart dette er avklart.
Konsekvenser for beboere og hva disse må forholde seg til, blir lagt ut på intranett.
- Årsmøte
Styret er samstemt i å utsette årsmøtet med bakgrunn i smittevernreglene. Det ble i fjor gitt dispensasjon til å avholde årsmøter digitalt. Det foreligger et lovforslag om å gjøre tillatelsen permanent. Dersom det ikke blir gitt anledning til fysiske årsmøter, vil et digitalt årsmøte være aktuelt.
- Digitalisering
Styret har hatt et nettmøte med presentasjon av digital løsning som omfatter forretningsførsel, portal for styremøter, HMS-modul, leverandører og avtaler, fakturering og fakturabehandling, beboerportal, hjemmeside etc. Styret vil innhente tilbud fra en konkurrerende leverandør med tilsvarende løsninger.
- Parkering
Vi har mottatt noen klager på parkering av store kassevogner på gjesteparkeringen. Det kan synes som om kjøretøyer registrert på Thajanandhan Sri Murugathas i Ullensaker og Norgestransport AS i Nittedal, samt renholdsfirma Conluo Facility Services AS har sjåfører som enten bor i sameiet, eller i nærheten, og benytter vår gjesteparkering ureglementert. P-selskapet jobber med saken. Totalt sett har parkeringsordningen medført at det er flere tilgjengelige gjesteparkeringsplasser. For de som venter langtidsbesøk i påsken, er det fint om de tar kontakt umiddelbart, dersom det er behov for parkering utover 3 døgn.
- Skifte av gulvbelegg i oppganger
Det har vært en del utfordringer for leverandøren. Karantene, stenging eller redusert åpningstid i barnehager, stenging av engroslager, begrensede leveranser av belegg, stenging av avfallsdeponi etc. Det gjenstår pr. dato 3 oppganger, hvorav to med trappeheis. Vi har mottatt tilbakemeldinger på løst listverk. Ved overgang til en mer miljøvennlig selvklebende plastlist har det vist seg at limet ikke holder mål. Dette vil bli utbedret. Det er tilbakemeldinger på bygningsavfall i noen tidligere avfallsrom, og utendørs bak gjerdet ved inngangene. Leverandøren har avtale med avfallsdeponi som beklageligvis er stengt grunnet pandemien, og kostnadene ved leveranse til andre deponi medfører en merkostnad på ca. kr 3000.- pr. varebil-lass. Styret ber derfor om tålmodighet i forhold til dette.
- Uteområdet
Styret har jobbet lenge for å fremskaffe en vedlikeholdsplan og en gjennomgang av uteområdene som innebærer noe vedlikehold, utskifting og fornyelse. Det har igjen vært gjennomført en befaring med landskapsarkitekt og deler av grøntgruppa. Tidligere befaringer med landskapsfirmaer har ikke gitt noen resultater. Vi satser på at det denne gangen blir en løsning på dette.
- Eierskifte som skyldes annet enn salg av seksjon
I forbindelse med utsendelse av ligningsoppgaver er det avdekket at noen eieforhold ikke er oppdatert hos EB ifm. f.eks. dødsfall, skilsmisser, arv og lignende. De som av forannevnte årsaker endrer eierforholdet for en seksjon må melde dette til vår administrasjonsarbeider. Det må tas inn i vedtektene og informeres om på årsmøtet 2021, at slike forhold må varsles til administrasjonen av eier, med dokumentasjon.
- Elbil-lading
I henhold til fullmakten fra årsmøtet, er det inngått kontrakt med Norges største leverandør Ohmia. Les mer på https://www.ohmiacharging.no
Det vil bli informert nærmere om tidsaspektet når dette foreligger.
- Avfall ved oppussing
Ved oppussing skal avfall fjernes innen rimelig tid, og ikke legges ut på fellesområdet. Det er heller ikke anledning til å oppbevare oppussingsavfall i tidligere avfallsbod, sykkelbod, bak gjerdet utenfor oppgang eller på garasjeplass.
- Grøntgruppa
En stor takk til Bjarne Dokken som i mange år har tatt initiativ til å lede grøntgruppa. Han blir fortsatt med i grøntgruppa, men ønsker ikke lenger å være den som leder denne. Vi har fått innspill fra noen flere som ønsker å delta aktivt i dette fellesskapet, og det er svært positivt.
- Brannvern og rømningsveier
Styret har signert en avtale med et firma som ivaretar brannsikkerhet, og som vil sjekke alle leiligheter i forhold til slukkemidler, røykvarslere, etc. Grunnet pandemien har vi ikke iverksatt dette ennå, og avventer oppstart på kontrollrunder til det er mindre smittefare.
For de som har dette: Sjekk at luke i skilleveggen på balkongen og luken i gulvet ikke er blokkert av gjenstander som vanskelig lar seg fjerne. Dersom disse rømningsveiene er blokkert kan det få alvorlige konsekvenser ved brann.
En av lampene i hver etasje er utstyrt med batteri som skal sørge for ledelys ved bortfall av 230 volt strømforsyning. Det viser seg at elektrofirma som fikk oppdraget med å skifte disse batteriene, har benyttet batterier som ikke holder mål. Det merkes best ved at det begynner å pipe i lampen som indikasjon på at batteriet ikke kan levere strøm til lampen, ved bortfall av strømforsyning.
- Påsken 2021
Styrekontoret er stengt f.o.m. 25.03. t.o.m. 05.04.
Styret ønsker alle sameiere/beboere en god påske!